5 Ēdieni Veselākiem Zobiem.

5 Ēdieni Veselākiem Zobiem.

 

Ābols dienā, lai pie ārsta nebūtu jāiet? (Apple a day keep doctor away) Izrādās tam ir sava daļas patiesības. Viss ko mēs ēdam atspoguļojas mūsu zobos. Piemēram ieturot nepareizu diētu to iespējams redzēt mutes dobumā. (ADA AmericanDentalAssociation). Lietojiet uzturā šos ēdienus lai uzlabotu zobu veselības stāvokli.

Siers

Ja jums jau tā pat garšo siers, tad tagad ir vēl viens iemesls to iemīlēt. Saskaņā ar veiktu pētījumu tika atklāts ka siers palīdz paaugstināt pH līmeni mutē, kas samazina zobu kariesa risku. Siers arī satur kalciju un proteīnus kas palīdz nostiprināt zobu emalju.

 

Jogurts

Tā pat kā siers arī jogurtā ir daudz kalcija un proteīnu. Kā arī jogurtos esošās probiotics palīdz uzlabot smaganu veselību. Tikai izvēlaties jogurtus kuros nav pievienots cukurs.

 

Lapu zaļumi

Zaļumos ir daudz vitamīnu un minerālvielu un zems kaloriju līmenis. Tādi zaļumi kā kāposti un spināti ir īpaši ieteicami. Tajos ir daudz kalcija kā arī satur vitamīnu B,  kas palīdz stiprināt zobu emalju. Labākais ir tas ka šos zaļumus ir viegli iekļaut uzturā. Ēdiet tos salātos, iejauciet smūtijā vai pat uzliekat uz picas.

 

Āboli

Zobārsti iesaka izvairīties no saldu ēdienu ēšanas tomēr ir izņēmumi. Lai gan āboli ir saldi tos ir ieteicams lietot uzturā, jo tie palīdz izdalīties siekalām, kas aizskalo prom baktērijas no zobiem kā arī stimulē/masē smaganas vienlaicīgi palīdzot notīrīt zobus no aplikuma. Protams ābolu ēšana nav tas pats kas zobu tīrīšana. Bet ja āboli ļoti patīk iespējams tīrīt zobus ar ābolu zobu pastu.  

 

Burkāni

Tā pat kā āboli, arī burkāni ir kraukšķīgi un palīdz siekalu izdalīšanā(kas palīdz samazināt aplikuma veidošanos) , kā arī satur vērtīgos vitamīnus A.

 

 

 

 


Saistītie produkti